A zalaegerszegi autóipari tesztpálya révén tovább erősödnek Magyarország járműipari piaci pozíciói a járműgyártás és fejlesztés területén - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára.
Néhány hónapon belül elindulhat a kis- és közepes vállalkozások (kkv) technológiai fejlesztését célzó úgynevezett "mintagyárak" létesítése - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért- és szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kisvárdán.
Okos gyorsforgalmi út lesz a hamarosan épülő, az M7-est és Zalaegerszeget összekötő útpálya, ami azt a célt is szolgálja, hogy a Zalaegerszeg közelében épülő új, önvezető autós tesztpálya után valós körülmények között is ki lehessen próbálni az új fejlesztéseket - jelezte Lepsényi István az InfoRádiónak. A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára szerint az okos gyorsforgalmi út csak néhány százalékkal teszi majd drágábbá az útépítést és remélhetőleg jövő év végére elkészül.
A kormány digitális gazdaság koncepciójáról, az informatikushiányról, a sharing economyról és a jogszabályalkotók új típusú feladatairól beszélt Lepsényi István, az NGM gazdaságfejlesztésért felelős államtitkára az IVSZ Menta konferenciáján.
Szükség van az őszre beígért növekedésösztönző csomagra és ennek a gazdaságfejlesztési programnak a része lehet a járulékok kérdése is - nyilatkozta a Portfolio-nak adott interjúban Lepsényi István. A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára egyébként személy szerint egyetért a járulékcsökkentéssel, jelenleg azonban még az elemzői és egyeztető munka zajlik a tárcánál. A munkaerőhiány kezelésével kapcsolatban kifejtette, hogy a távmunkában, a részmunkaidőben, vagyis a rugalmas foglalkoztatásban vannak még tartalékok idehaza. Az államtitkári pozícióba a járműiparból tavaly érkezett szakember azt is elárulta, hogy a hazánkba települő kínai elektromos-busz gyártó cégnek azt javasolta a kormány, hogy gyártsanak elektromos személygépjárműveket.
Elég sok fejvakarást okozott az elmúlt hetekben, hogy a kormány vagy fél tucat alkalommal hirdette meg az iparosodás jegyében az Irinyi Tervet, de aztán egyszer sem sikerült konkrétumokat megtudni a programról. Hamarosan nem így lesz, hiszen "máris" megkezdődik az Irinyi Terv részét képező Ipar 4.0 program kidolgozása - írja a Magyar Idők csütörtöki számában.
Alapvetően rossz ötlet az ipar részesedésének erőltetett növelése a magyar gazdaságban, mert egyrészt a szolgáltató ágazatok nagyobb stabilitást adnak, másrészt ezek részaránya a fejlettebb gazdaságokban magasabb, harmadrészt erőszakosan úgysem lehet így befolyásolni egy gazdaság szerkezetét - mutat rá körképében a Világgazdaság mai száma. A cikk apropója, hogy készül az Irinyi-terv névre hallgató kormányzati dokumentum, amely azt a célt tűzi ki, hogy néhány éven belül az ipar részaránya a GDP-n belül 30 százalékra nőjön a mostani 23,5 százalékról.
Át kell állni az innovációvezérelt gazdaságra a következő években, az iparnak a tudásra, a kutatás-fejlesztésre, a felsőoktatásra és a szakoktatásra kell támaszkodnia - hangsúlyozta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára az Irinyi terv budapesti bemutatásán.
Január 31-én nyilvánosságra hozták a képviselők és minisztériumi vezetők vagyonbevallásait a 2015-ös évről. Ezek alapján összesítettük a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetőinek jövedelmi és vagyoni helyzetét, amiből az is kiolvasható, hogy a kormány pénzügyi vezetői mennyire tudatos befektetők.
Nincs áfacsökkentés politikai üzengetés nélkül - ez egy örök ökölszabály idehaza. Most épp az új lakások áfacsökkentése miatt kellett a kormány illetékesének valamit mindenképpen mondania.
A tárgyalások a CIA igazgatója is jelen van.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.